Vrijwilliger MaakLab gezocht

Gepubliceerd op: 9 januari 2024 13:26

Ben jij creatief, technisch onderlegd en heb je een groot hart voor kinderen? Dan zoeken wij jou!

Vrijwilliger MaakLab gezocht

Word vrijwilliger in ons MaakLab in de bibliotheek en maak het verschil in het leven van kinderen van 8-12 jaar!

Als vrijwilliger in ons MaakLab ben je de drijvende kracht achter de technologische en creatieve activiteiten voor de leeftijdsgroep 8-12 jaar. Je zorgt voor een inspirerende en veilige omgeving waarin kinderen kunnen experimenteren, ontdekken en leren. Van robots programmeren tot het ontwerpen van 3D-objecten, jij staat klaar om hen te begeleiden en te motiveren in hun leerproces.

Wat bieden wij?
Als vrijwilliger in ons Maaklab kom je terecht in een enthousiast vrijwilligersteam waarin jouw talent en ideeën gewaardeerd worden. Je krijgt de kans om je kennis en vaardigheden verder uit te breiden en nieuwe technologieën te ontdekken.
Daarnaast bieden wij passende trainingen en workshops op locatie of bij Tetem in Enschede aan, zodat je jezelf kunt blijven ontwikkelen in dit snel veranderende vakgebied.

Wie zoeken wij?
Wij zoeken enthousiaste vrijwilligers die affiniteit hebben met de doelgroep 8-12 jaar en op afroep of een vast dagdeel beschikbaar zijn (ma t/m za).

Je bent geduldig, empathisch en in staat om op een positieve manier met kinderen om te gaan. Je hebt kennis van en/of interesse in technologie en creativiteit. Ervaring met het werken met kinderen is een pré, maar zeker niet noodzakelijk.

Kom jij ons vrijwilligersteam versterken
en ben je klaar voor een avontuur vol plezier, ontwikkeling en voldoening? Meld je dan nu aan als vrijwilliger in ons MaakLab door te mailen naar riannevandenberg@bibliotheekrijssenholten.nl
Daarna nodigen we je graag uit voor een kennismakingsgesprek en het bekijken van ons Maaklab.

Ga je bij Bibliotheek Rijssen-Holten aan de slag als vrijwilliger? Dan vragen we een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) voor je aan.

Samen maken we de wereld een stukje creatiever!